GP Kompozit 2022’de yeni yatırımlar ile büyüyecek

2004 yılında İstanbul’da üretime başlayan GP Kompozit, Motosiklet kullanıcıları için “Tailor Made” olarak tanımlanabilecek özel tasarımlar ve seri üretimler yaparak hayatlarını kolaylaştırıyor. Yüzde yüz yerli üretim yapan firma Motosiklet aksesuarları alanında Türkiye’nin en büyük, dünyanın da sayılı üreticileri arasında yer alıyor. Motosiklet kullanıcılarının ihtiyaçlarına yönelik aksesuarları tasarlayan, üstün yazılım teknolojileri ile CNC ve kaliteli işçilik kullanarak ürünler üreten GP Kompozit, İstanbul Kurtköy’de ki fabrikasında ayda 20 binin üzerinde parça üretimi gerçekleştiriyor E-Ticaret yoluyla www.gpkompozit.com da sergilenmekte olan ürünler, dünyada 150 ülkeye satış yapıyor. Ayrıca Avrupa ülkeleri ve Ortadoğu’da distribütörlükleri bulunmaktadır.

“Yeni ürün ve ihracat ile büyüme sürecek”

GP Kompozit CEO’su Taner Önen, tüm dünyada ve Türkiye’de artan lojistik, enerji ve ham madde maliyetleri ve bunların sonucu olarak ihracat potansiyelimizde bir revizyona gittiklerini açıkladı. Taner Önen şu bilgileri verdi: “Hedeflerimizi distribütörlüklerimizin sayısını arttırarak ve Uzakdoğu, Hindistan, Ortadoğu gibi ülkelerde daha aktif satış potansiyeli oluşturarak yeniledik. Dünya markalarının tamamı için Private Label üretim yapıyorduk zaten. 2022’de bu konuda da Pazar payımızı arttıracağız. Tüm Motosiklet markalarına Aksesuar ve koruyucular üretiyoruz. Dünyada bizim kadar ürün ve marka çeşitliliği olan üretici yok denecek kadar az. Bu da elimizi güçlendiriyor. Distribütörlüklerimizin sayısını arttırırken E-Ticaretle tüm dünyada satışlarımızı arttırmak istiyoruz. Hedef ülkelerimizde bu yıl fuarlara katılacağız, reklam ve tanıtım çalışmaları yapacağız. E-Ticaret üzerinden İhracatımızı arttırmak, fiyat avantajı da getiriyor. Bu nedenle, E-İhracatı çok önemsiyoruz” şeklinde konuştu.

2021 yılında Motosiklet pazarının %23 büyüdüğünü anlatan GP Kompozit CEO’su Taner Önen, “Türkiye içinde de Pandemi nedeniyle paket servis ve E-Ticaretin popülerleşmesi, Trafik yoğunluğunun Büyükşehirlerde ve daha küçük ölçekli şehirlerde artması, yüksek yakıt ve otomotiv fiyatları Motosiklet sektöründe 2021’de beklentilerin üzerinde bir büyümeye sebep oldu. TUİK ve MOTED tarafından açıklanan verilere göre Aralık ayı Motosiklet satışları %32 gibi oldukça yüksek bir oranı yakaladı. Bu yıl, Motosiklet sektörünün %50’nin üzerinde büyüyeceğini ön görüyoruz. Yerli markaların satışlarında %20 civarında bir artış tahmin ediliyor. GP Kompozit olarak buna hazırlıklıyız. Hem yeni ürünler geliştirerek 2022’de sektörde yine yerli tasarım, mümkün olduğunca yerli üretim iddiamızı arttırarak sürdüreceğiz” dedi.

Motosiklet kullanımı giderek artıyor

GP Kompozit’in kişiden kişiye, markadan markaya, Modelden modele değişen tüm ihtiyaçlara yönelik özel ürünler tasarlayıp ürettiğini anlatan Taner Önen, “Örneğin, Motosikletle uzun yola gittiğinizde direksiyon veya gidon alçak olduğu için insanların beli ağrıyordu. Ona yükseltici bir parça tasarlayıp ürettik, insanların motorların daha dik durmasını ve bel ağırsı yaşamamasını sağladık. Mesela, arka tekerde bazı Motosikletlerde çamurluk yoktu. Bu çamurluk olmayınca, çamurlu yolda çantaları veya kıyafetleri kirleniyordu. Bu Motosikletler için kullanıcının boyuna, motosikletin yapısına uygun, Motosikletin aerodinamik yapısını ve görsel tasarımını bozmayan arka çamurluklar tasarladık ve üretmeye başladık” dedi.

Dünya pazarı hakkında da bilgi veren Taner Önen, “İtalya, Almanya ve Amerika’da bizim yaptığımız işi yapan üreticiler var. Dünyada maksimum 10’u geçmez bu özellikte üretim yapanlar. Dünya markalarına uyumlu ürünler üretirken bu dünya markalarının kendilerine de kendi markalarıyla fason olarak da üretim yapıyoruz. 2008’den beri dünya markalarına fason üretim yapıyoruz. Bu pazarda da hızlı bir büyüme sürecindeyiz” şeklinde konuştu.

Türkiye’de bayilerinin en fazla İstanbul, İzmir, Antalya ve Ankara’da satış yaptığını anlatan GP Kompozit Ceo’su Taner Öner; “Motosiklet kullanımı Ege, Akdeniz’de çok yoğun. İç Anadolu’da trafikten dolayı yoğun. Sıcak ve deniz kenarı olan yerler, trafik olan yerler de Motosiklet kullanımı çok daha fazla. Türkiye’de en fazla Motosiklet kullanan, bizim ürünlerimizi en çok sattığımız şehir İstanbul, ikinci İzmir, üçüncü Antalya, dördüncü Ankara. Antalya’nın potansiyeli çok yüksek” dedi.

Hikaye nerede başladı?

2004 Yılında kurulan GP Kompozit’in hikayesi, kurucusu Milli Motosiklet Yarışcısı, Avrupa ve Türkiye şampiyonlukları bulunan Evren Alkan’ın evinin altındaki garajda başladı. Şu anda, dünyada 10 distribütörü, 150’den fazla ülkeye ihracatı ve Türkiye’de sözleşmeli 300 bayiliği bulunan firma, 12 kişilik Tasarım ekibinin tasarladığı Motosiklet aksesuarları, koruyucuları dışında dünyanın en önemli Motosiklet markalarına Pivate Label –fason üretim de yapıyor.

GP Kompozit Ceo’su Taner Önen, kendisinin de bir Motosiklet Kullanıcısı olarak ihtiyacı olan parçaları bulamadığı için firmayla yollarının kesiştiğini belirterek şunları söyledi: “Evren beyin zamanında, kendi yarışırken burada temin edemediği veya bulamadığı Motosiklet parçalarını kendi ihtiyaçlarını karşılayabilmek için kendi çabalarıyla üretmeye başladığı ürünler ilk temelleri atıyor. Bir tane 2 tane kendisine üretip, sonra başkaları da bu ürünleri bulamadığı için görüp sağdan soldan gelen talepler içinde üretmeye başlayınca bu bir işe, istihdama, ihracata dönüşüyor. Evinin altında, garajında başladığı yolculuk, 100 m² bir yere taşıyıp oradan seri üretim olarak sürüyor. Bunun satışı ve yoğunluğu arttıkça önce 250 m² bir yere geçip, istihdam sağlamaya başlıyor. Sonra 500 m² bir yere geçiyor. Orada 8 kişilik bir ekip çalışmaya başlıyor. Sonrasında o 500 m²’den 1000 m² ye çıkıyor. Bizim GP Kompozit’le yollarımız kesiştikten sonra hem Türkiye genelinde bayileşme hem de ihracata ağırlık vermeye başladık. Kalite ve fiyat dengesi, tamamen yerli mühendislerce geliştirilen özel tasarımlar üretiyor olmamız talebi büyüttü ve kısa sürede 1000 m² yer de yetmemeye başlayınca 5000 m² şu an bulunduğu yere geçildi ve şu anda burada da 70 civarında personel çalışıyor. Tüm dünyaya, 150’den fazla ülkeye aylık 20 bin’in üzerinde Motosiklet aksesuarı parçası satarak yolumuza devam ediyoruz. Yurt içinde 300’ün üzerinde sözleşmeli çalışan bayimiz mevcut. Bayi satış ekibimiz ayrı. Tüm E-Ticaret kanallarında satış yapıyoruz. Kendi internet sitemizde www.gpkompozit.com ‘da ürünlerimiz sergilenmekte olup, E- İhracat yapıyoruz. Amazon, Aliexpress gibi büyük Pazar yerlerinin hepsinde varız”.

30 dakika hava seyahati

GP Kompozit ekibinin tasarladığı “Uçan Motosiklet” prototipi de ilk kez EICMA italya fuarında görücüye çıkarıldı. Dünyanın her yerinden gelen Motosiklet tutkunlarının büyük ilgi gösterdiği “Uçan Motosiklet” prototipini incelemek isteyenler GP Kompozit standı önünde uzun kuyruklar oluşturdular.

GP Kompozit’in kurucusu Evren Alkan’ın hayali olan “Uçan Motosiklet” başlangıçta 30 dakika havada seyahat süresine sahip olacak. Evren Alkan, konuyla ilgili şunları söyledi: “Bu bizim hayalimiz. 2 yıldır üzerinde çalışıyoruz. Önümüzdeki ay uçuş testlerine de başlayacağız. Bu ilerleyen, yakın gelecekte böyle bir ulaşım aracı da olacak hayatımızda. Bizim böyle bir hayalimiz var. Bir de yerli Motosiklet hayalimiz var. Biz %100 yerli bir Motosiklet üretmek istiyoruz. Bu Uçan Motosiklet ’de aslında bir diğer hayalimiz. Bunlar Ar-Ge projelerimiz. Motosiklet sektörü büyüyen bir sektör ve sadece Türkiye’de değil, dünyada büyüyor. GP Kompozit olarak, bu pazarda şu anda ilk 10’un içindeyiz ve pazarımızı sadece satış yaparak değil, yeni ürünler, yeni tasarımlar, yeni Ar-Ge projelerini sektöre kazandırarak da motosiklet sektörünü büyütmek istiyoruz”.

“Uçan Motosiklet” uçak endüstrisinde kullanılan Karbon Fiber hammaddesinden üretildi. Bir yolcu dahil toplam 180 Kg taşıma kapasitesi olan “Uçan Motosiklet ‘in pervaneleri de Karbon fiber malzemeden üretiliyor. Şimdilik Tek kişilik olarak tasarlanan ve 2022 ’de uçuş testlerine başlanacak olan “Uçan Motosiklet”in maksimum hızı 120 km, yerden yükselme hızı ise 30 metre olarak tasarlandı. Elektrikli batarya ile çalışacak olan Uçan Motosiklet ’in batarya dolum süresi 4 saat.